• Tryb domyślny
  • Tryb nocny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • Stały układ Szeroki układ
  • A- A A+
I Liceum Ogólnokształcące im.A.Mickiewicza w Olsztynie
  • Start
  • Rada Pedagogiczna
  • Rodzice
    • Dla Rodziców
      • Wywiadówki
      • Szafki-regulamin
      • Ankieta dla rodziców
    • Rada Rodziców
      • Konto bankowe RR
      • Zebrania RR
      • Ubezpiecznie
  • Dokumenty
    • Programy szkolne
    • Statut szkoły
  • Kontakt
  • 075lat-ILO-banner.jpg
  • header-christmas.jpg
  • header5.jpg
  • header6.jpg
  • header_m.jpg
Poprzedni Następny Odtwarzaj Pauza

SZKOLENIE JĘZYKOWE W CHORWACJI

Kolejną uczestniczką naszego projektu Erasmus+ jest Pani Agnieszka Tippe, nauczyciel języka niemieckiego i geografii. W dniach 16 – 20 sierpnia p. Agnieszka odbyła intensywny kurs języka angielskiego w Trogirze. Udział w kursie z pewnością podniósł jej kompetencje w zakresie komunikacji w języku angielskim, a tym samym ułatwi nauczanie geografii w klasach z maturą międzynarodową, w których językiem wykładowym jest właśnie język angielski.

 

 

 

 

 

 

 

 

UCZESTNIK: Agnieszka Tippe (nauczyciel języka niemieckiego i geografii)  

KURS: Intensive English Language Course https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=158654&cbmid=30808862  

ORGANIZATOR: EuroCompetent https://eurocompetent.com/catalogue/mobile/index.html

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+?

Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus+, ponieważ chciałam poprawić swoją znajomość języka angielskiego. Wyjazd za granicę daje ku temu świetne możliwości, ponieważ trzeba cały czas komunikować się w tym języku. Poza tym wyjazd w ramach projektu Erasmus + to również możliwość zwiedzenia ciekawych miejsc.

Czego nauczyła się Pani podczas kursu?

W czasie wyjazdu osłuchałam się bardziej z jezykiem angielskim, rozszerzyłam swoje słownictwo, również to związane z geografią i bardziej zrozumiałam gramatykę angielską.

W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? 

Lepsze umiejętności w zakresie znajomości języka angielskiego pomogą mi z pewnością lepiej komunikować się z uczniami w czasie lekcji. Będzie mi również łatwiej i szybciej wyszukiwać  ciekawe materiały na lekcje.

 

Szczegóły
boryszewski.wojciech

Nasi nauczyciele w Dublinie

Kolejnymi uczestnikami naszego projektu Erasmus+ są nauczyciele języka angielskiego - p. Dorota Frącek i p. Andrzej Dzik. W dniach 18 - 29 lipca odbywaja szkolenia w Irlandii. Pani Dorota realizuje kurs pt. "21st Century Teaching - Competence-based Education, Soft-skills and Creativity" (organizatorem jest szkoła Europass Teacher Academy), a pan Andrzej - "English & Culture: Methodology of Culture for Teachers of English" (organizator - English Matters). Oba szkolenia mają na celu poznanie nowych metod nauczania, a także lepsze poznanie kultury angielskiego obszaru językowego. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UCZESTNIK: Dorota Frącek (nauczyciel języka angielskiego)  

KURS: 21st Century Teaching – Competence-based Education, Soft-skills and Creativity https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=75932&cbmid=71122226

ORGANIZATOR: Europass Teacher Academy – Ireland https://www.teacheracademy.eu/ 

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+?

Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus +, ponieważ zainteresowała mnie tematyka kursu, który odnalazłam. Umiejętności miękkie, kreatywność oraz inne kompetencje przydatne w mojej dalszej pracy jako nauczyciela języka angielskiego.  

Czego nauczyła się Pani podczas kursu?

W czasie kursu poznałam różne techniki i sposoby rozwiązywania problemów z wykorzystaniem technologii komputerowej i nie tylko (wizualizacje , prezentacje, gry integracyjne, storytelling, aplikacje, uczenie się metodą projektu , odwróconej klasy )  ; dowiedziałam się , co wpływa na motywację i kreatywność  uczniów i nauczycieli , na czym polegają konstruktywne informacje zwrotne , które przyczyniają się do poczucia psychologicznego bezpieczeństwa i w rezultacie większej  odwagi w podejmowaniu wyzwań. 

W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? 

W swojej pracy zamierzam wykorzystywać różne narzędzia poznane na kursie ( w miarę możliwości ) a większa świadomość tego, co wpływa na motywację i jej brak pomoże mi w lepszej komunikacji.

 

UCZESTNIK: Andrzej Dzik  

KURS: English & Culture. Methodology of Culture for Teachers of English https://www.englishmatters.org/index.php/courses/erasmus_plus/english-and-culture

ORGANIZATOR: English Matters https://www.englishmatters.org/index.php/pages/view/home   

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+?

Zdecydowałem się na udział w projekcie Erasmus+, ponieważ chciałem pogłębić swoją wiedzę dotyczącą kultury Irlandii. Dodatkowo powodowałem się chęcią wymiany doświadczeń zawodowych z nauczycielami z innych europejskich krajów.

Czego nauczyła się Pani podczas kursu?

Podczas kursu zajmowałem się analizowaniem twórczości takich przedstawicieli literatury irlandzkiej jak: O. Wilde, S. Heaney, J. Joyce i W. B. Yeats. Oprócz tego poznałem różne sposoby wprowadzania malarstwa, muzyki i poezji do nauczania języka angielskiego.

W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? 

Podniosłem swoje kompetencje kulturowe, podzielę się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami oraz wykorzystam ją podczas lekcji, zwłaszcza w klasach IB.

 

 

Szczegóły
boryszewski.wojciech

Szkolimy się z Erasmus+

Szczegóły
boryszewski.wojciech

Czytaj więcej: Szkolimy się z Erasmus+

Regulamin rekrutacji

 

REGULAMIN REKRUTACJI

UCZESTNIKÓW PROJEKTU (MOBILNOŚCI)

REALIZOWANEGO W RAMACH AKCJI ERASMUS+

MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ

W SEKTORZE EDUKACJA SZKOLNA

Numer wniosku: 2020-1-PL01-KA101-079199

Tytuł: Nowoczesne nauczanie języków obcych i w języku obcym

Czas realizacji: 01.12.2020-30.11.2022 (24 miesiące)

 

  • § 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników oraz zasady uczestnictwa w mobilnościach projektu: „Nowoczesne nauczanie języków obcych i w języku obcym”, finansowanego ze środków programu „ERASMUS+”.
  2. Projekt został przygotowany w celu umożliwienia pracownikom I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Olsztynie doskonalenia kompetencji zawodowych poprzez szkolenia i doświadczenia w wymiarze międzynarodowym. Projekt międzynarodowego szkolenia umożliwi uczestnikom praktyczne wykorzystanie w rozwoju zawodowym i osobistym zdobytej wiedzy i umiejętności, zwiększy motywację do samodoskonalenia zawodowego oraz przyczyni się do podwyższenia aspiracji zawodowych i osobistych. Zdobyte doświadczenie i nabyte kompetencje zostaną włączone do strategicznego rozwoju szkoły, co usprawni proces dydaktyczny.
  • § 2

Warunki uczestnictwa w projekcie

  1. Uczestnikami projektu mogą być osoby zatrudnione w pracownikom I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Olsztynie wybrane spośród nauczycieli, dyrektorów, pracowników obsługi i administracji, które:
  • mają motywację do podnoszenia kwalifikacji;
  • są zaangażowane w pracę na rzecz szkoły oraz realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, organizację dodatkowych przedsięwzięć na rzecz uczniów;
  • chcą wdrażać w pracy nabyte w czasie szkolenia umiejętności;
  • deklarują aktywne włączanie się w upowszechnianie efektów szkolenia;
  1. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać Formularz rekrutacyjny oddzielnie na każdy rodzaj mobilności (załącznik nr 1), a następnie przekazać go do komisji rekrutacyjnej w formie papierowej i elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Termin składania zgłoszeń upływa 30.09.2020 roku.
  • § 3

Szczegółowa procedura rekrutacji

  1. Organizację procesu rekrutacji nadzoruje koordynator projektu, rekrutację przeprowadzi trzyosobowa komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
  2. Rekrutacja uczestników będzie prowadzona w terminie od sierpnia do września 2020 roku.
  3. Rekrutację właściwą poprzedzą działania informacyjno-promocyjne w postaci informacji zamieszczanych na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej szkoły oraz w trakcie spotkań bezpośrednich z potencjalnymi uczestnikami projektu (rada pedagogiczna).
  4. Komisja rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają kryteria uczestnictwa. Kryteria uczestnictwa:

1) Udział w rekrutacji wstępnej przeprowadzonej w grudniu 2019 rok  – 2 punkty

2) Właściwe uzasadnienie chęci udziału w projekcie – maks. 5 punktów

3) Opisanie wykorzystania nabytych umiejętności w praktyce  – maks. 5 punktów

4) Opisanie sposobów dzielenia się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami  – maks. 5 punktów

5) Prowadzenie zajęć w oddziałach dwujęzycznych (dotyczy job shadowing) – 2 punkty

6) Prowadzenie zajęć w oddziałach z maturą międzynarodową (dotyczy job shadowing) – 2 punkty

  1. W przypadku, kiedy kilka osób uzyska taką samą liczbę punktów, decyduje kolejność zgłoszeń.
  2. Komisja rekrutacyjna stworzy listę uczestników szkolenia zagranicznego (kurs językowy, kurs metodyczny, job shadowing) oraz listę rezerwową kandydatów, którzy spełniają wymogi uczestnictwa w projekcie i będą kwalifikowani w przypadku rezygnacji osób z listy uczestników.
  3. Zostanie przeprowadzona oddzielna rekrutacja na kursy językowe, kursy metodyczne i mobilności typu job shadowing. Komisja rekrutacyjne przygotuje trzy oddzielne listy rankingowe.
  4. Jeden uczestnik może wziąć udział w rekrutacji do maksymalnie dwóch mobilności, jednak kwota dofinansowania kursów nie może przekroczyć 700 euro na uczestnika.
  5. Komisja rekrutacyjna poinformuje kandydatów o wynikach naboru do dnia 09.10.2020.
  6. Do 23.10.2020 każdy kandydat ma prawo odwołać się od decyzji komisji rekrutacyjnej. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania do 30.10.2020, w przypadku decyzji pozytywnej, zmiany wyników rekrutacji.
  • § 4

Warunki uczestnictwa w mobilności

  1. Uczestnikiem mobilności zostaje osoba, która została zakwalifikowana do uczestnictwa w niej przez komisję rekrutacyjną.
  2. Przed wyjazdem osoba zakwalifikowana podpisuje umowę (umowa zostaje zawarta pomiędzy uczestnikiem mobilności zagranicznej a organizacją wysyłającą w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna akcja Mobilność kadry edukacji szkolnej). Odmowa jej podpisania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu. Umowa zawiera szczegółowe warunki uczestnictwa w mobilności.
  3. Rezygnacja uczestnika z udziału w mobilności jest możliwa bez konsekwencji, przed podpisaniem umowy o odbycie wyjazdu szkoleniowego w ramach Programu „ERASMUS+”.
  4. W przypadku rezygnacji z udziału w mobilności po podpisaniu umowy i otrzymaniu środków finansowych uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanej kwoty w całości.
  5. W przypadku rezygnacji uczestników z udziału w mobilności dopuszcza się możliwość rekrutacji z listy rezerwowej poza ustalonymi wyżej terminami rekrutacji, z zachowaniem terminów realizacji pozostałych działań.
  6. Każda zakwalifikowana osoba zobowiązana jest do przestrzegania obowiązków uczestnika (załącznik nr 2).
  • § 5

Organizacja mobilności

Jednym z założeń projektu jest organizacja wyjazdów (mobilności) na kursy językowe, metodyczne oraz wizyty w szkołach partnerskich (job shadowing). 

  1. W projekcie przewidziane są 32 mobilności, w tym 8 kursów językowych, 12 kursów metodycznych i 12 mobilności typu job shadowing.
  2. Wizyta zagraniczna będzie trwała:
  • od 5 do 10 dni szkoleniowych w przypadku kursów
  • 4 dni szkoleniowe w przypadku job shadowing
  1. W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie szkolenia wyjazdowego (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, opłata za kurs).
  2. Planuje się przeprowadzenie mobilności od czerwca 2021 roku do kwietnia 2022 roku. Daty realizacji wizyt zagranicznych uzależnione są od dostępności terminu szkolenia, organizacji roku szkolnego oraz od dostępności biletów lotniczych. Daty te mogą też ulec zmianie ze względu na działanie siły wyższej, jednak wszystkie mobilności muszą odbyć się do końca trwania projektu.

Załączniki do regulaminu rekrutacji:

  1. załącznik nr 1: Formularz rekrutacyjny
  2. załącznik nr 2: Obowiązki uczestnika projektu

Załącznik nr 1

Dane kandydata

Imię i nazwisko

 

Stanowisko

 

Data urodzenia

 

Adres do korespondencji

 

Adres e-mail

 

Numer telefonu

 

Rodzaj mobilności (proszę zakreślić)

kurs językowy

kurs metodyczny

job shadowing

Proszę szczegółowo uzasadnić, dlaczego chciałby Pan / Pani wziąć udział w projekcie.

Liczba punktów

   

Proszę opisać, w jaki sposób zamierza Pan / Pani wykorzystać nabyte umiejętności w praktyce i jak pomogą one Panu / Pani w codziennej pracy w szkole.

Liczba punktów

   

Proszę opisać, w jaki sposób zamierza Pan / Pani dzielić się wiedzą i umiejętnościami z innymi pracownikami szkoły.

Liczba punktów

   

Czy kandydat brał udział w rekrutacji wstępnej?

(wypełnia komisja rekrutacyjna)?

Liczba punktów

   

Czy kandydat prowadzi zajęcia w oddziałach dwujęzycznych?

- dotyczy job shadowing (wypełnia komisja rekrutacyjna)?

Liczba punktów

   

Czy kandydat prowadzi zajęcia w oddziałach z maturą międzynarodową?

- dotyczy job shadowing (wypełnia komisja rekrutacyjna)?

Liczba punktów

   

Wynik postępowania rekrutacyjnego

Suma punktów

   

Podpis komisji rekrutacyjnej:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

Podpis kandydata: ……………………………………………………………..

Data złożenia wniosku: ……………………………………………………….

Załącznik nr 2

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU

PRZED MOBILNOŚCIĄ:

  • Podpisanie umowy i regulaminów
  • Udział w szkoleniu przygotowującym do mobilności
  • Zapoznanie z programem szkolenia / wizyty
  • Udział w spotkaniach z zespołem projektowym
  • Wniesienie opłaty za kurs w wyznaczonym terminie
  • Zorganizowanie transportu i noclegów
  • Wykupienie polisy ubezpieczeniowej zgodnie z wytycznymi
  • Wyrobienie karty EKUZ
  • Posiadanie aktualnego dowodu tożsamości lub paszportu
  • Przygotowanie stosownej dokumentacji
  • Napisanie testu poziomującego (w przypadku kursów językowych)

W TRAKCIE MOBILNOŚCI:

  • Realizacja programu wizyty / kursu zgodnie z programem
  • Prowadzenie stosownej dokumentacji (karta mobilności)
  • Sprawdzanie kompletności i poprawności otrzymanych dokumentów
  • Realizacja działań upowszechniających
  • Informowanie koordynatora projektu o przebiegu mobilności

PO ZAKOŃCZENIU MOBILNOŚCI:

  • Złożenie raport online z systemu Mobility Tool
  • Złożenie raportu wewnętrznego w formie pisemne i ustnej (podczas rady pedagogicznej)
  • Złożenie dokumentacji do koordynatora projektu
  • Wypełnienie wewnętrznej ankiety ewaluacyjnej
  • Napisanie testu sprawdzającego (w przypadku kursów językowych)
  • Realizacja działań upowszechniających, w tym dzielenie sia nabytymi umiejętnościami
Szczegóły
boryszewski.wojciech

Informacje o projekcie

Projekt „Nowoczesne nauczanie języków obcych i w języku obcym” organizowany jest w ramach programu Erasmus+ (Akcja 1: Mobilność edukacyjna) i finansowany z środków Unii Europejskiej.

Czas trwania projektu: od 01.12.2020 do 30.11.2022 (2 lata)

Numer umowy: 2020-1-PL01-KA101-079199

Kwota dofinansowania: 60 473,00 EURO

Beneficjent: I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Olsztynie

Organ prowadzący: Gmina Olsztyn

Główne cele projektu:

Cel główny:

- podniesienie jakości pracy szkoły w zakresie nauczania języków obcych oraz przedmiotów nauczanych w języku angielskim w oddziałach dwujęzycznych i oddziałach z maturą międzynarodową

Cele szczegółowe:

- lepsza znajomość języka angielskiego wśród kadry, zwłaszcza nauczycieli uczących w klasach dwujęzycznych i IB

- lepsza znajomość i umiejętność zastosowania nowoczesnych metod nauczania, takich jak TIK, CLIL, metoda projektu

- większa umiejętność zastosowania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela, zwłaszcza w zakresie wykorzystania tablicy multimedialnej, smartfonów, aplikacji, prezentacji multimedialnych, video, umiejętności wyszukiwania informacji w intrenecie, pracy w chmurze

- lepsza znajomość zasad funkcjonowania i metod nauczania w programie IB

- poprawa wyników z egzaminów maturalnych z języków obcych na poziomie rozszerzonym

- osiągnięcie wysokich wyników z matury międzynarodowej

- osiągnięcie wysokich wyników z matury dwujęzycznej z języka angielskiego w klasach dwujęzycznych

- nawiązanie trwałej współpracy z nowymi partnerami zagranicznymi

- podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli

- większa motywacja i satysfakcja z pracy

- podniesienie europejskiego wymiaru szkoły

- poprawa wizerunku szkoły w środowisku lokalnym, a tym samym podniesienie prestiżu placówki

- zdobycie certyfikatów i dokumentów Europass Mobilność

- zwiększenie świadomości międzykulturowej

W czasie trwania projektu zaplanowano 32 mobilności, w tym 12 mobilności typu job shadowing (obserwacja zajęć w szkołach partnerskich w Wielkiej Brytanii, Austrii i Chorwacji), 8 kursów językowych i 12 kursów metodycznych.

Rekrutacja uczestników projektu odbyła się we wrześniu 2020 roku.

Szczegóły
boryszewski.wojciech
  1. Szkolne wycieczki : historia, tradycje i piękno naszej Ojczyzny. Kraj i region.
  2. Niezwykli goście
  3. Jedynkowe Tradycje
  4. Poznawanie historii i kultury innych krajów
  5. Pamięci porucznika Antoniego Derwińskiego

Strona 117 z 118

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • Następny artykuł
  • koniec

Rekrutacja 2022

  • Rekrutacja 2022Rekrutacja 2022
  • Terminy rekrutacji
  • Link do strony naborowej
  • Instrukcja logowania i wypełniania wniosku

E-dziennik

librus.jpg

Matura Międzynarodowa

ibdp.jpg

Uczeń

  • Podręczniki 2022/2023
  • Absolwenci
  • SKE Eurojedynki
  • Wymiana

Szkoła

  • Szkoła Wierna Dziedzictwu
  • Sport w LO1
  • Szkoła Promująca Zdrowie
  • Stowarzyszenie
  • Galeria
  • Historia i patron

Dyżury

  • Dyżury dyrekcji
  • Pedagog,pielęgniarka, SZOK
  • Sekretariat

Biblioteka

  • Biblioteka
  • Aktualności
  • Regulaminy biblioteki
  • Przydatne linki

Projekty Unijne

  • Realizowane projekty
  • Eksperymenty z klasą
  • Uczeń na miarę XXI wieku
  • Erasmus+
    • Informacje o projekcie
    • Regulamin rekrutacji
    • Relacje z wyjazdów

Rodo

  • Dane osobowe
  • Monitoring wizyjny
  • RODO - dokumenty do pobrania

Deklaracja dostępności

  • Deklaracja dostępności
bip.png
miasto_logo.png
wmng.png
wfosm.jpg

Facebook

Logo projektu Kuźnia Dostępnych Stron Logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Logo Spółdzielni Socjalnej FADO Logo Fundacji PCJ Otwarte Źródła

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Joomla Templates by Joomla-Monster.com
Wróć na górę

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...